Waze hirdetés – a tudnivalók dióhéjban
Miért ennyire népszerű a Waze a felhasználók körében?
Nem meglepő, hogy a Waze az egyik legnépszerűbb mobilapplikáció a felhasználók körében, hiszen sokkal több, mint egy egyszerű navigációs szolgáltatás. Többen használják, mint a Snapchat-et, a Twitter-t vagy a Pinterest-et is akár. Ez a világ 185 országában havi 140 millió aktív felhasználót jelent.
Azt sem érdemes elfelejtenünk, hogy a felhasználók – köztük a potenciális ügyfeleink is – átlagosani havi 10,5 órát töltenek a Waze használatával.
A Waze olyan kényelmi funkciókat biztosít, amelyekhez nagyon könnyű hozzászokni és napi rutinná válik a használatuk – akár a fogmosás. Így a szolgáltatásainkra is könnyen találnak rá a potenciális vásárlók, amikor az üzletünk, éttermünk vagy hotelünk stb. közelében járnak. A Waze hirdetések elindításával jellemzően a hirdetők 20,4%-os növekedést tapasztalnak az üzletükbe navigálások számában a hirdetés előttiekhez képest. A waze 2022-ben világszerte 1 milliárdnál is több célba navigáláshoz nyújtott segítséget, több mint 140 millió felhasználónak világszerte.
Nézzük meg, hogyan használhatjuk ki jól a Waze hirdetési funkcióit! (Cikk frissítve: 2023.01.31-én.)
Waze hirdetések elvitelre
Ha hirdetési megoldásokról van szó, nem fogunk csalódni az egyszerű és kényelmes megoldásokban itt sem. A „Waze Ads Starter”, vagyis kisvállalkozásoknak szóló hirdetési megoldásában egy önkiszolgáló felületen állíthatjuk be kampányainkat, így a legrövidebb úton vezet el minket üzleti céljainkhoz a Waze. Mindezt ütős érvekre alapozza, hiszen:
- Valós időben célozhatjuk meg úton lévő potenciális vásárlóinkat és ügyfeleinket. Így azokat a sofőröket, akik az üzletünkhöz navigálnak közvetlenül.
- Lehetséges ún. daypart targeting, amivel beállíthatjuk, melyik napszakban jelenjen meg a hirdetésünk.
- Jól becsülhető a sofőrök viselkedése, így akkor jelenik meg a hirdetés, ha nagy valószínűséggel érdeklődnek a szolgáltatásaink iránt.
- A potenciális vásárlók látókörébe kerülhetünk a webshopok (Shopping) hirdetései mellett fizikai üzletünkkel is.
Hirdetőként pontos információt kapunk arról, hogy milyen interakcióba léptek jövőbeli vásárlóink a hirdetéseinkkel pl. hány felhasználót értünk el, illetve hányan navigáltak oda üzletünkhöz.
Kétféle Waze hirdetési megoldásból választhatunk
- Waze Ads Starter – kisebb hirdetőknek
- Akkor érdemes választanunk, ha 10-nél kevesebb üzlethelyszínnel rendelkező vállalkozásunk van és napi 2-99 USD közötti összeget szeretnénk a hirdetésekre fordítani
- Önkiszolgáló hirdetési rendszerben működik
- Két hirdetésformátum közül választhatunk: branded pin (digital billboard) és promoted search
- Waze Ads – márkáknak és ügynökségeknek
- A legnagyobb hirdető partnerek számára lett kitalálva, akik sok helyszínnel rendelkeznek. Egy olyan prémium hirdetési megoldás a nemzetközi márkák számára, amely kontextuális célzást, dedikált kampánykezelést, továbbfejlesztett méréseket és innovatív partneri megoldásokat kínál számunkra.
- Négy hirdetésformátumot érhetünk el, a Pin, Search, Takeover és Arrows hirdetéseket.
- Napi legalább 100 USD hirdetési költéstől (havi 3.000 USD hirdetési költéstől) érhető el.
Forrás: https://www.waze.com/ads/
Fontos kiemelni, hogy a hirdetés költsége USD-ben kerül felszámításra, illetve 1000 felhasználó eléréséért fizetünk egységnyi összeget (ún. CPM alapú díjazás) – akár már napi 2 USD-től, ami nagyjából 600 Ft.
Így használjuk ütősen a Waze hirdetési formátumokat
Ismerkedjünk meg részletesen is a Waze hirdetési formátumokkal, amelyek segítenek vonzóvá tenni vállalkozásunkat, és hogy a mi márkánk jusson eszébe a célcsoportunknak. Ehhez nézzük meg, hogy milyen hirdetési opciókat használhatunk, illetve hogyan tegyük ütőssé Waze hirdetéseinket jól optimalizált kreatívokkal.
Pin – a digitális üzletfelirat
A sofőr útvonalához közel fekvő helyet mutatja. A felhasználók a pin infó gombjára kattinthatnak, ekkor értesülnek a vállalkozás pontos címéről, nyitvatartásáról, telefonszámáról, illetve különleges ajánlatairól.
Ezeket az interakciókat érhetjük el: odanavigálás, elmentés későbbre, ajánlat elmentése.
Search – amikor a közelünkben keresnek
A branded pin-ekkel együtt használhatjuk. Tartalmazza a vállalkozásunk, illetve üzletünk nevét, logóját és címét.
Akkor kap prioritást ez a hirdetés, ha a felhasználók egy hozzánk közel lévő helyszínre keresnek rá.
interakciók: odanavigálás, elmentés későbbre, ajánlat elmentése
Árazás: ingyenes, de csak a pin-nel együtt.
Takeover – érjük el a felhasználót megállás közben is
A standard pin-hez képest ( az USA-beli adatok alapján) 3,1-szer több felhasználót érhetünk el vele.
Ez a hirdetés akkor jelenik meg, ha a sofőr teljesen megáll 4 mp-nél hosszabb időre. Így még biztonságosabban hirdethetünk, mivel nem zavarjuk meg vezetés közben.
Elérhető interakciók: odanavigálás, elmentés későbbre, ajánlat elmentése
Árazás: CPM, de csak a Waze Ads megoldásban érhető el, a Starter-ben nem.
Arrows (nyilak) – hozzánk vezet minden út
A Nyilak formátum kizárólag a Brands szolgáltatásban érhető el, amely az app megnyitásakor jelenik meg. Ha rákattint a felhasználó, akkor a legközelebb eső branded pin-re viszi az app. Lehetséges interakciók: odanavigálás, elmentés későbbre, ajánlat mentése, emlékeztess, videó mentése, app letöltése
Árazás: CPM alapon, de csak a Waze Ads megoldásban érhető el, a Starter-ben nem.
Hozzuk ki a legtöbbet kreatívunkból!
Képzeljünk el egy óriásplakátot a kedvenc reklámunkkal. Megvan?
Gyorsan befogadható, rövid, világos, egyszerű üzeneteket közvetítenek jól látható logóval és odaillő szöveggel. A Waze kreatívok is pont így működnek! Optimalizáljuk őket a megfelelő felhasználói élmény érdekében.
Az üzlet ikon
Ha a márkaüzenetünk vagy üzletünk neve több, mint 10 karakter, használjunk egy jó minőségű logó ikont.
Képméretek: 152 x 112 px
File formátum: jpg vagy png
Az üzlet logó
Itt sem elhanyagolható, hogy jó minőségű logót használjunk. Ha viszont a logónkon szereplő szöveg több, mint 10 karakter, használjunk üzlet ikont helyette.
Képméretek: 690 x 550 px
File formátum: jpg vagy png
Egyedi kreatív
Foglaljuk össze értékajánlatunkat látogatóink számára, maximum 60 karakterben. Megemlítjük, hogy van lehetőség egyedi kreatív formátumot is használni, azonban ez csak az USA-ban, illetve csak kiemelt partnerek számára elérhető opció.
Képméretek: 174 x 174 px
File formátum: jpg vagy png
Egyedi cselekvésre való felhívások
Erre az opcióra csak zero-speed-takeover formátum biztosít a Waze személyre szabható CTA (call to action) szöveget, pl. “drive here”, “save for later”, “save offer”, “download app”. Azonban érdemes elkezdenünk kipróbálni a strandard megoldásokat is.
Összefoglalásképpen
A Waze felülete remek hirdetési platform lehet minden olyan hirdető számára, aki fizikai üzletébe szeretné bevonzani a potenciális vásárlókat.
Útközben érhetjük el a termékünk, szolgáltatásunk iránt érdeklődőket és pontos statisztikákat is kapunk, ha a Waze-n hirdetünk.
Ha 10-nél kevesebb üzlettel rendelkezünk és napi 100 USD-nél kisebb összegért szeretnénk hirdetni, akkor a Starter megoldás lesz a megfelelő a számunkra, önkiszolgáló hirdetési felülettel, ahol már akár napi 2 USD költéssel is hirdethetünk. Érdemes szem előtt tartanunk azokat a bevált gyakorlatokat, amelyekkel biztosíthatjuk a hatékony megjelenést a platformon.
Ha olyan célzott hirdetési megjelenést keresünk, amellyel a fizikai üzletünk a potenciális vevők szeme elé kerülhet, akkor mindenképpen érdemes kipróbálnunk a Waze hirdetéseket!
Keressen minket bizalommal, ha online marketing aktivitásaihoz profi segítségre van szüksége!
Ha tovább olvasnál a témában, a következő cikkeket ajánljuk még a figyelmedbe:
Közhelyesen hangzik, de már a régebbi korokban sem találtak rá az emberek azokra a helyekre, amelyek nem voltak feltüntetve a térképen. Ez napjainkban ugyanígy van, csupán a térkép formája változott meg – digitálisra – , a funkciója azonban változatlan…
Ha Google-ben hirdetünk, számtalan dologra érdemes odafigyelnünk. A keresési kifejezésekre releváns hirdetéseket kell megjelenítenünk ahhoz, hogy felvegyük a versenyt a többi hirdetővel. De hogy tudjuk ezt megtenni?
Ügyfeleink körében elsőként felmerülő kérdés, hogy miért is hirdessenek a saját márkanevükre, ha az organikus találati listában úgyis ők jelennek meg első helyen a márkanevükre történő kereséseknél, tehát kidobott pénz az erre történő fizetett hirdetés…